Wednesday, May 26, 2010

Ambo's Thought...

dear blog,

Kawan baik Ambo kata blog ni adalah satu mutual diary, maknaya satu diari yang boleh dikongsi dengan orang lain. fuhh... pantasnya masa berlalu, masa ambo remaja dulu, diari adalah satu benda yang kita treasure n kita tulis all kita punya private matter. in fact, ada diari masa ambo remaja dulu siap ada kunci lagi.

sekarang ni, diari kita boleh dikongsi.. banyak blog yang ambo baca published dia punya private life dan dia punya private thought (sama dengan ambo sekarang kut). is it necessary untuk publishkan semua tu? ada orang nak baca ke cerita hidup kita? apa yang kita fikirkan?

ada orang kata, dia tulis blog bukan untuk orang ramai baca. untuk kepuasan diri sendiri dan untuk dibaca oleh diri sendiri. for me, tu semua nonsense jer. dalam hati semua orang yang publishkan apa-apa ke web mesti menghrapkan orang access n baca apa yang dia publishkan.


so, maybe ambo akan tulis dalam blog ni semua yang ambo fikirkan.. tapi bukan untuk orang lain baca, tapi untuk kepuasan diri sendiri sahaja...(haha!! wat a nonsense thought..)

ada juga yang jadikan blog untuk menaikkan nama sendiri, contohnya blog2 politik. yang tu ambo tak sokong dan tak halang tapi masalahnya pada masa yang sama dia hentam orang lain yang tak sehaluan dengan dia.. yang tu ambo tak setuju.

adala lebih dahsyat lagi , gunakan blog untuk berperang dengan pihak lain atau blog lain yang tak sebulu dengan they all. bodoh punye kerja, tapi masalahnyo dalam kerja ambo sendiri pun, ambo kena guna blog untuk berperang bagi tujuan gerak saraf. adoi dilemma sungguh.. tapi x pe, blog tuansaharizam ni adalah satu blog yang neutral and ambo takde intention untuk guna blog ni bagi tujuan yang tidak ada faedah macam cyber war dan sebagainya.

geez.. how IT has change our life.. walaupun ambo terlibat dengan bidang IT dah lebih 13 tahun tapi ambo masih x paham apa benda yang berlaku dalam dunia IT hari ni.



1 comment: